سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 42129

  بازدید امروز : 6

  بازدید دیروز : 3

زمستان 1385 - عشق به سینما

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

زمستان 1385 - عشق به سینما
مصطفی ذوقی پایدار
عشق به سینما دارم و قصد دارم در آینده بازیگر و کارگردان سینما و آهنگساز سوم

 

لینک به لوگوی من

زمستان 1385 - عشق به سینما

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

بایگانی

زمستان 1385
بهار 1385

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

اشتراک

 

 

انسان خود رأی به خطا و غلط درافتد . [امام علی علیه السلام]

.::فیلم 300::.فیلم ضد ایرانی.

نویسنده:مصطفی ذوقی پایدار::: دوشنبه 85/12/21::: ساعت 8:14 عصر

.::فیلم ???::.

300

???

کارگردان:Zack Snyder<<<.::::.>>>(mother fucker)

بازیگران:Gerard Butler, Lena Headey, Michael Fassbender, Vincent Regan, Dominic West

متاسفانه ، عدم توجه به تاریخ کهن ایران باعث شده است در مقابل چنین حرکت هایی ، چیز زیادی برای عرضه در سطح جهان نداشته باشیم و این خالی الذهن بودن باعث شده است که اگر فیلم 300 در ایران نیز اکران شود ، مخاطبان ایرانی هم آن را باور کنند ، چه رسد به مردمان کشورهای دیگرکه در سال های اخیر فقط تصویری منفی از ایران به انها نشان داده شده است.
 
300
 

عصرایران ؛ گروه تحلیل اخبار - فیلم سینمایی "300" ، پس از نمایش در جشنواره فیلم برلین ، به اکران عمومی در آمد و این اکران ، آن هم در مقطع زمانی کنونی ، بسیار پر معناست .

"300" ، تلاشی نوین برای بدبین نمودن افکار عمومی جهان نسبت به مردم ایران و تاریخ و تمدن ایرانی است که همزمان با تشدید تهدیدات امریکا علیه ایران ، با تبلیغات بسیار فراوان بر پرده سینماها می رود و پیش بینی می شود به یکی از فیلم های پرفروش  تبدیل شود .

در این فیلم ، که "یاهو" داستان آن را "سرآغازی برای دمکراسی" نامیده است ، ایرانیان ، مردمانی هیولا صفت ، فاقد فرهنگ و شعور و انسانیت قلمداد می شوند که جز حمله به سرزمین های دیگر، تهدید صلح و کشتن انسان ها ، چیز دیگری نمی دانند و البته در مقابل این قوم " شرور" چاره ای جز جنگ و نابودی آنها نیست تا بلکه جهانیان از دست این " محور شرارت" رهایی یابند .

فیلم 300 ، به داستان جنگ ایران و یونان در "ترموپیل" -گردنه ای در یونان، بین کوه اویته و خلیج مالیک-  بر مبنای روایت  ?هرودوت? درکتاب "جنگ پارسی‌ها" می پردازد .
300در این اثر سینمایی ، "لئونیداس" پادشاه اسپارت، فقط یک ارتش کوچک 300 نفری دارد که در مقابل سپاه عظیم " خشایارشا" -پادشاه ایرانی - که تا پشت دروازه های شهر آمده اند ، ایستادگی می کنند و سرانجام گوژپشتی دروازه‌های شهر را به روی ایرانیان وحشی باز می‌کند .
به روایت غربی ها،  آن 300 نفر  سه روز در برابر سپاه120 هزار نفری ایران مقاومت کردند و در همین سه روز یونانیان علیه ایرانیان متحد شدند و بدین ترتیب زمینه برای شکست لشکر ایران و برپایی دمکراسی فراهم شد .
در فیلم توهین آمیز و به شدت ضدایرانی 300 ، که به کارگردانی "زاک سنایدر" ساخته شده است ،  جرارد باتلر، لنا هیدی، وینسنت ریگان، مایکل فسنبدر  ،دومنیک وست و ...   بازی می‌کنند.
در فیلم 300،  ایران ، نمادی از  دیکتاتوری و بی خردی و توحش است و یونان( غرب)  سمبل دموکراسی و مبازره با آدم کشی و تجاوز .
به عبارت دیگر ، 300، فیلمی است هدفمند که در آن تقابل تاریخی هیولا و فرشته ( شر و خیر ) ، به نمایش در می آید و در این میان ، نقش هیولا متوجه ایرانیان است . این درحالی است که به روایت تاریخ ، در آن مقطع زمانی ، ایرانیان به آزادی های فردی و حقوق اقلیلت ها و زنان و ... رسمیت داده بودند ولی در یونان و کل اروپا ، برده داری و بدوی گرایی ، مشخصه ای بارز به شمار می رفت .

زنان ایرانی در این فیلم "همه جایی" و مردانشان با قیافه هایی که تروریست های امروزی( از نگاه شهروند غربی) را تداعی می کند ، به نمایش در آمده اند .

این فیلم در تحریف واقعیت ها به حدی بی پروا و ناشیانه عمل کرده است که در صحنه ای از آن برای خشایارشا "قلیان" چاق می کنند در حالی که در آن زمان چیزی به نام قلیان در دنیا وجود نداشته است . با این حال از آنجا که در میان مردم امروز ایران ، قلیان رواج دارد ، سازنده فیلم از ان استفاده کرده است!
با توجه به تبلیغات گسترده ای که بر روی این فیلم شده و در موتور های جستجو نیز این اثر مجعول سینمایی رتبه بالایی دارد ، پیش بینی می شود همزمان را اکران این فیلم ، که صحنه های پرشکوهی نیز دارد ، موج جدیدی از تبلیغات ضد ایرانی در جهان آغاز شود به ویژه اینکه در این برهه زمانی ، غرب و به ویژه آمریکا در صدد توجیه اقدامات خود علیه ایران هستند و چه ابزاری بهتر از سینما می تواند آنها را در بسیج افکارعمومی علیه ایران و فرهنگ وتمدن آن ، کمک کند؟
متاسفانه ، عدم توجه به تاریخ کهن ایران و حتی کتمان آن توسط افراطیون وطنی ( یادمان هست که اوائل انقلاب افرادی مثل خلخالی می خواستند حتی تخت جمشید را هم ویران کنند) باعث شده است در مقابل چنین حرکت هایی ، چیز زیادی برای عرضه در سطح جهان نداشته باشیم .
 
300

این مساله فقط درباره سینما صادق نیست و امروزه ، بسیاری از ایرانیان به حدی از تاریخ پرشکوه ایران بی خبرند که حتی برای ساده ترین پرسش های تاریخی نیز جوابی جز "نمی دانم" ندارند و این خالی الذهن بودن باعث شده است که اگر فیلم 300 در ایران نیز اکران شود ، مخاطبان ایرانی هم آن را باور کنند ، چه رسد به مردمان کشورهای دیگر در 5 قاره جهان که در سال های اخیر فقط تصویری 300منفی از ایران به انها نشان داده شده است و اینک قرار است به آنها گفته شود ایرانی که "محور شرارت" است ، نه فقط امروز که از دیرباز منشأ شرارت بوده و اجداد ایرانیان امروز ، همین وحشی های زشت ، آدمکش و نفهمی هستند که در فیلم "300" می بینید!!
اگر فیلم ضد ایرانی "بدون دخترم هرگز" توانست چهره ای منفی و کریه از ایران امروز در جهان به نمایش گذارد ،" 300" مأموریت دارد این منفی گرایی را به اعماق تاریخ ایران ببرد.

 
 
 
 
 
در برابر این فیلم چه باید کرد ؟
 
300

هرچند کار زیادی نمی تواند در این باره انجام داد ، ولی یکی از بهترین راه ها ، نقد فیلم و نشان دادن واقعیت ها در موتورهایی مثل "گوگل" است تا مخاطبان اینترنت که با سرچ عنوان فیلم به دنبال اطلاعات بیشتری در باره آن هستند ، صدای ما را هم بشنوند . اما چه کنیم که این اتفاق بیفتد و حرف ها ما جزو اولین یافته های گوگل باشد؟
 

دوستان در پست بعدی فیلم اره ? رو به نمایش میذارم.
نظر یادتون نره


.::درگذشت (رسول ملاقلی پور) و .. .. ..

نویسنده:مصطفی ذوقی پایدار::: شنبه 85/12/19::: ساعت 11:50 صبح
زمان تحویل سال نو

عید نوروز 

لحظه تحویل سال بوقت تهران، چهارشنبه 1 فروردین 1386، ساعت 03:37:26 بامداد

عید نوروز1386 

تا آغار سال نو خورشیدی 10 روز و 15 ساعت و 56 دقیقه و 04 ثانیه وقت باقیست.


.::به نام خدا::.

درگذشت (رسول ملاقلی پور)  

 

سلام دوستان. امروز میخوام وبلاگ رو با یه خبر بد آپ کنم و میدونم که هیچکدوم از شما از این خبر خوشتون نمیاد و ناراحت میشید و این خبر در گذشت روسول ملاقلی پور هست.

 

 

رسول ملاقلی پور یکی از کارگردانان خوب دفاع مقدس بودند.رسول ملاقلی پور فیلمهای(نینوا (1362) --بلمی به سوی ساحل (1364)--پرواز در شب (1365)--افق (1367) --مجنون (1369)--خسوف (1371)

پناهنده (1372)

تا آخرین نفس (نجات یافتگان) (1374)

سفر به چزابه (1374)

کمکم کن (1376)

هیوا (1377)

نسل سوخته (1378)

قارچ سمی (1380)

مزرعه پدری (1381)

میم مثل مادر (1385) که یکی از بهترین فیلمهای او بود ساخته بود.  رسول ملاقلی پور .. .. ..

 

با ساخت پرواز در شب (1365) جایزه بهترین فیلم را از جشنواره پنجم فیلم فجر بدست آورد. با افق قدرت کارگردانی خود را به رخ همگان کشید و با ساخت مجنون و خسوف همگام با شرایط روز حرکت کرد. اما با فیلم پناهنده نزد منتقدان به محبوبیت رسید و در سال 1374 یکی از بهترین فیلمهایش را ساخت:   سفر به چزابه

شکست  سفر به چزابه در اکران عمومی و توقیف نجات یافتگان،‌ ملاقلی پور را واداشت تا برای جبران ضرر، بدترین فیلم کارنامه اش را رقم بزند: کمکم کن. و برای اثبات توانایی هایش یک سال بعد هیوا را ساخت که در جشنواره هفدهم فیلم فجر جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را علاوه بر جوایز دیگر نصیب خود کرد.

اما در سال 1378 ملاقلی پور فیلم سه اپیزودی نسل سوخته را ساخت و خیلی چیزها را ثابت کرد. نسل سوخته شاهکار ملاقلی پور است.

قارچ سمی که در سال 1380 ساخته شد، تمام ضعفهای کمکم کن و تمام قوتهای نسل سوخته را یکجا با خود داشت. یک فیلم خوش ساخت با شخصیتها و نگاهی آشفته و روان پریش.

مزرعه پدری جدیدترین ساخته ملاقلی پور که در روز 20 آبان 1381 کلید خورد، به گفته خودش خداحافظی او از سینمای دفاع مقدس را به همراه خواهد داشت.

 

----------------------------------------

در گذشت رسول ملاقلی پور

رسول احدی آخرین همراه ملا قلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: ساعت 11 امروز قصد برگشت از شهرستان نوشهر به تهران را داشتیم که به طور ناگهانی وضعیت جسمی رسول ملا قلی پور نامناسب و وخیم شد.
احدی اظهار داشت: در حال جمع کردن اسباب سفر بودیم که این اتفاق ناگوار روی داد و به سرعت اورژانس را مطلع کردم و پزشکان پایگاه 115 شهرستان نوشهر به سرعت به محل حادثه آمدند و تلاش آنها به دلیل فوت رسول ملاقلی پور نا تمام ماند.
همسفر رسول ملا قلی پور تصریح کرد: وی برای جمع آوری برخی مستندات فیلم سینمایی عصر روز دهم در چند روز گذشته از کربلا به ایران آمده بود.
وی با بیان این‌که جنازه رسول ملاقلی پور در حال حاضر در سردخانه شهرستان نوشهر است خاطر نشان کرد : بعد از این اتفاق ناگوار مراتب را به منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینمایی اش اطلاع دادم.

 

 

ابوالقاسم قاسمی متخصص اورژانس 115 نوشهر در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: مقارن ساعت 20/12 ظهر امروز به اورژانس 115 نوشهر خبر سکته یک شهروند داده شد که با مراجعه به محل متوجه شدیم این شخص رسول ملاقلی پور کارگردان سینمای کشور است.
وی گفت: ملاقلی پور که برای نگارش فیلمنامه جدیدترین پروژه سینمایی خود به منزل یکی از دوستان خود در نوشهر آمده بود دچار عارضه سکته مغزی شده و پیش از حضور تیم پزشکی در گذشته بود.
این پزشک متخصص گفت: ملاقلی پور سابقه دو بار سکته را نیز در پرونده پزشکی خود داشت و هم اینک پیکر وی در ساختمان 125 شهرداری نوشهر قرار دارد تا پس از انجام تشریفات پزشکی به تهران منتقل شود.
رسول ملاقلی پور از کارگردانان متعهد سینمای پس از انقلاب بود که آخرین ساخته وی «میم مثل مادر» تا چندی پیش بر پرده سینماهای کشور بود.

او در آخرین گفتگوی خود در نشست ویژه آخرین اثرش در خبرگزاری فارس، گفت: وقتی کنار تماشاگران «میم مثل مادر» را در سینماها می‌بینم، به این نتیجه می‌رسم که احساسم برای ساخت این فیلم و ارتباط آن با مردم، اشتباه نبوده است.
او که معتقد بود مخاطب از اول تا آخر فیلم در سکوت می‌نشیند و با فیلم ارتباط برقرار می‌کند و به شدت از بیشتر صحنه‌های فیلم متاثر می‌شود، ادامه داد: همین برای من ارزشمند است، چون مخاطب تاثیری که مد نظرم بوده از فیلم گرفته است.
«ملاقلی‌پور» تاکید کرد: به هیچ وجه نمی خواستم با احساسات مخاطب بازی کند.اما موضوع این فیلم رنج های یک مادر است و همین رنج‌های مادر است که بر مخاطب تاثیر می‌گذارد.
وی گفت: اواسط فیلمبرداری، بخشی از مونتاژ فیلم هم همزمان انجام شده بود،آقای‌ محمدی - تهیه‌کننده فیلم- به من گفتند،باید فتیله را پایین بکشیم، چرا که ایشان معتقد بود ممکن است خیلی بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.
این کارگردان گفت:این مساله باعث شد فیلم تلطیف شود،وگرنه خیلی بیشتر از این روی مخاطب تاثیر می گذاشت.
رسول ملاقلی‌پور در ادامه این نشست درباره انتخاب علی شادمان برای ایفای نقش پسر بچه معلول فیلم گفته بود:خیلی اتفاقی علی را در ایلام دیدم و از همان زمانی که این پسر را دیدم مطمئن شدم که بازیگر نوجوان فیلم من همین پسر ایلامی است. علی پسر بسیار باهوشی بود و همین خیلی به من کمک کرد.او خیلی خوب از عهده چیزهایی که از او می‌خواستم برآمد و من هم بسیار راضی بودم.
«رسول ملاقلی‌پور» درباره انتخاب گلشیفته فراهانی برای ایفای نقش مادر در فیلم «میم مثل مادر» به خبرنگار فارس گفت: از زمان نگارش فیلمنامه به خانم فراهانی برای ایفای این نقش فکر می‌کردم.
وی افزود: اولین و آخرین انتخابم برای نقش سپیده، خانم فراهانی بود،آن هم در حالی که یک عده مدام به من می گفتند انتخاب خانم فرهانی برای این نقش به خاطر سن کم‌ شان،انتخاب درستی نیست.اما خانم فراهانی با توجه به توانایی‌های ذاتی که در عرصه بازیگری دارند به خوبی توانستند سه مقطع عمر یک مادر را در این فیلم به تصویر بکشند.البته من توانایی های ایشان را در فیلم‌های دیگر هم دیده بودم.
این کارگردان ادامه داد: پس ار دیدن فیلم «اشک سرما» مطمئن شدم ایشان از عهده ایفای نقش مادر به خوبی بر می‌آیند.فیلمبرداری هم که آغاز شد و چند روز گذشت خانم فراهانی آنقدر خوب ظاهر شد که من خیالم از بابت این انتخاب به کلی راحت شد.
وی با اشاره به بعضی از نقدهای نوشته شده درباره این فیلم گفته بود:متاسفانه برخی نقد نوشتن را با کوبیدن شخصیت یکی می‌دانند در حالی که این دو مقوله اصلا ربطی به هم ندارند.نمی‌دانم چرا بعضی وقت‌ها که من فیلم می‌سازم،عده‌ای حرف‌هایی را در مورد این فیلم‌ها بیان می‌کنند و چند سال بعد، با ساخت فیلم جدید من حرف‌های گذشته خود را فراموش می‌کنند.
وی ادامه داد: زمانی که سفر به چزابه یا هیوا را ساختم برخی از منتقدان به شدت این فیلم‌ها را کوبیدند اما حالا در کمال تعجب می‌بینم که در نقدهایشان از این فیلم‌ها تعریف و تمجید می‌کنند.من دلیل این رفتار را نمی‌فهمم.البته همیشه نقدهای سازنده را خوانده‌ام و شنیده‌ام و برای منتقدان سینمایی هم احترام زیادی قائل هستم.

----------------------------------------------------------

موسیقی تیتراژ پایانی فیلم " میم مثل مادر "

 

 

میم مثل مادر

 

موسیقی تیتراژ پایانی فیلم " میم مثل مادر "
یه آهنگ خیلی زیبا ، غمگین و ..... حتما دانلود کنید.
 

 

 

من این درگذشت رو به همه شما تسلیت میگم.



 

دوستان بعد از این خبر بد من باز هم تصاویری از یانگوم که طرفدار خیلی زیادی داشت رو میذارم تا شما استفاده کنید.

 

 

.::عکس ها و کاغذ دیواریهای یانگوم::.

در ضمن جک و مطالب جالب و خواندنی در این وبلاگ...

.::برای دیدن تصاویر با اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید::.

یانگوم       یانگوم       یانگوم

 

یانگوم       یانگوم       یانگوم     

 

یانگوم

 

          دوستان نظر یادتون نره



چند تصویر از بازیگران چینی. . .

نویسنده:مصطفی ذوقی پایدار::: شنبه 85/12/19::: ساعت 11:29 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم.

 

سلام دوستان. من در این پست میخوام که چند تصویر از یانگوم و گیومیونگ و چند تصویر از بازیگر فیلم افسانه عقابهای مبارز که طرفدار خیلی زیادی داشت و خود من هم این سریال رو خیلی دوست داشتم و نمیدونم که چرا وسط پخش این سریال اون هم جای خیلی جالبش قطع شد و دیگه پخش نشد و من هم از این مساله خیلی ناراحنم.



.::لی یاپنگ ???::.

 

افسانه عقاب های مبارز

 

نام اصلی:لی یاپنگ ???
تاریخ تولد :27 سپتامبر 1971 ، 5 مهر 1350
محل تولد :استان شن جیانگ شهر اوروموچی
گروه خون : O+
قد :183 سانتیمتر
وزن : 78 کیلوگرم
رنگ مورد علاقه :سیاه و سفید 
حیوان مورد علاقه :سگ
موزیک مورد علاقه:جاز
غذا مورد علاقه  :ترشی و غذاهای ادویه ای
میوه مورد علاقه :انگور
عدد مورد علاقه :9
تعطیلات مورد علاقه:جشن بهاره

 

.:این هم چند تصویر از این بازیگر::.

لی یاپنگ

 

لی یاپنگ

 

لی یاپنگ



.::این هم چند تصویر از یانگوم::.

 

یانگوم

 

 یانگوم

 

یانگوم

 

یانگوم و افسر مینگ

 

یانگوم

 

.::دوستان برای مشاهده عکسها و کاغذ دیواریهای جالب تری از یانگوم روی لینک زیر کلیک کنند...

www.cinemalover.coo.ir

یانگوم

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

.::این هم چند تصویر از افسر مینگ و گیو میونگ::.

 

افسر مینگ

 

 افسر مینگ

 

گیومیونگ



.::دوستان اگه تصاویر بالا نمیاد میتونن به این آدرس برن و تمام تصاویر رو تک تک ببینید::.

 





[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com