سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 42124

  بازدید امروز : 1

  بازدید دیروز : 3

بهار 1385 - عشق به سینما

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

بهار 1385 - عشق به سینما
مصطفی ذوقی پایدار
عشق به سینما دارم و قصد دارم در آینده بازیگر و کارگردان سینما و آهنگساز سوم

 

لینک به لوگوی من

بهار 1385 - عشق به سینما

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

بایگانی

زمستان 1385
بهار 1385

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

اشتراک

 

 

برادرت را با نیکویى بدو سرزنش کن ، و گزند وى را به بخشش بدو به وى بازگردان . [نهج البلاغه]

عکس

نویسنده:مصطفی ذوقی پایدار::: جمعه 85/3/26::: ساعت 8:43 صبح



بیوگرافی:...

نویسنده:مصطفی ذوقی پایدار::: شنبه 85/3/13::: ساعت 6:21 عصر
سلام دوستان عزیز امیدوارم همه خوب وسلامت باشید گفتم چند تا بیو گرافی هم برای شما بذارم تا شما بخونید امیدوارم راضی باشید



--------------------------------------------------------------------------------


داریوش ارجمند:

نام: داریوش ارجمند

تاریخ تولد: 1323



...............................................

با بازی در فیلم « ناخدا خورشید » ساخته ناصر تقوایی به سینما آمد و با دریافت سیمرغ بلورین بهتری بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فیلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد.

در دهه شصت بازیهای ماندگاری از خود به جای گذاشت:

در فیلمهای « کشتی آنجلیکا »، « جستجوگر »، « پرده آخر » توانا و قدرتمند ظاهر شد. در دهه هفتاد اما کم کار بود. بازی معرکه اش در سه فیلم ماندگار « آدم برفی »، « اعتراض » و « سگ کشی » نشان از توانایی های او دارد. به شرطی که کارگردانی حرفه ای او را هدایت کند.

دریافت سیمرغ بلورین بهتری بازیگر نقش دوم مرد از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در نقش کوتاهی در فیلم « سگ کشی » آخرین تقدیر از او بود.

داریوش ارجمند در زمینه اجرا هم توانا نشان داده است. اولین بار اجرای نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی « امام علی (ع) » را با مهارت هر جه تمام تر بر عهده گرفت و بعدها در یک برنامه تلویزیونی پای ثابت اجرا شد.

داریوش ارجمند یک سخنور چیره دست نیز هست



--------------------------------------------------------------------------------


فتحعلی اویسی:

نام: فتحعلی اویسی

تاریخ تولد: 1324 - قم

مدرک تحصیلی: لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه ایالتی تگزاس.



...............................................

پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلمهای بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد.

در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش (مریم و میتیل) فیلم موفقی از آب درآمد. اما در چهارمین فیلمش (سربلند) به هیچ وجه موفق نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازیهای زیبایی هم از خود به نمایش گذاشت.

در سینما هم بازی ماندگار او در فیلمهای ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، 1365)، سرب (مسعود کیمیایی، 1367)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، 1367)، بانو (داریوش مهرجویی، 1370)، جهان پهلوان تختی (بهروز افخمی، 1376) و فیلم مومیایی3 (محمدرضا هنرمند، 1378) در یادها مانده است.

در تلویزیون هم نقش آفرینی او در یک قسمت از مجموعه تهران 11 و مجموعه چمدانهای بسته تحسین همگان را برانگیخت.

اوج هنرنمایی و موفقیت فتحعلی اویسی، ‌بازی در مجموعه تلویزیونی بدون شرح بود.



- نامزد بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم ناخدا خورشید(پنجمین جشنواره فیلم فجر)

- نامزد بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم سرب (هفتمین جشنواره فیلم



--------------------------------------------------------------------------------


ابوالفظل پور عرب:

نام: ابوالفضل پور عرب

تاریخ تولد: 1340

مدرک تحصیلی: فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانش سرای هنر.

همسر آناهیتا نعمتی (بازیگر)



...............................................

فعالیت در تئاتر را از سال 1359 آغاز کرد و نخستین بار در نقش کوتاهی در فیلم زخمه ظاهر شد.

او همچنین در فیلم دزد و نویسنده به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است.

به خاطر بازی در فیلم عروس در جشنواره نهم فیلم فجر خوش درخشید و در جشنواره پیونگ یانگ (1373) جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

او در سال 1375 و در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مردی شبیه باران جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد.

او سه بار در مجموعه های تلویزیونی تنهاترین سردار (1376)، مسافر (1379) و عروس (1382) بازی کرده است.

بازی متفاوت او در فیلم تیک بار دیگر او را مطرح کرد.


--------------------------------------------------------------------------------

علیرضا خمسه:

نام: علیرضا خمسه

تاریخ تولد: 1331



...............................................

نیمه دوم دهه شصت و نیمه اول دهه هفتاد اوج هنرنمایی علیرضا خمسه بود. بازیهای خوب و ماندگار او در فیلمهای « روز باشکوه »، « آپارتمان شماره 13 »، « جیب برها به بهشت نمی روند » و بخصوص بازی معرکه اش در فیلم « شکار خاموش » نشان از تواناییهای او داشت.

او در سال 1382 با اجرای منحصربفردش در برنامه زنده تلویزیونی « جمعه تعطیل نیست » و اجرای مراسم اختتامیه هفتمن جشن خانه سینما - شهریور 1382 - و بیست دومین جشنواره فیلم فجر - بهمن 1382 - نشان داد که در امر اجرا یک استاد به تمام معناست.


--------------------------------------------------------------------------------

کتایون ریاحی:

نام: کتایون ریاحی

تاریخ تولد: 1340

مدرک تحصیلی: لیسانس ادبیات و مردم شناسی.

خواهر علیرضا ریاحی (بازیگر)



.........................



......................

با نویسندگی برای کودکان شروع کرد و با فیلم « خبرچین » به سینما آمد. اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم « پاییزان » انتخاب شد.

در آن زمان در سینما چندان موفق نبود اما با بازی در مجموعه « پدرسالار » توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعه های « روزهای زندگی » و خصوصا سریال « پس از باران » از او چهره محبوبی ساخت.

ریاحی موفق شد در مجموعه های « پس از باران » و « شب دهم » بازی بسیار زیبایی ارائه دهد.

او پس از پنج سال دوری از سینما با بازی در « شام آخر » مهمترین و زیباترین بازی دوران زندگی خود را به معرض نمایش گذاشت و برای بازی در همین فیلم کاندیدای جایزه بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد.

« این زن حرف نمیزند » دیگر فیلمی بود که توانایی های کتایون ریاحی را به رخ همگان می کشید. ریاحی برای بازی در این فیلم هم کاندید جایزه از هفتمین جشن خانه سینما شد.


--------------------------------------------------------------------------------

نام: حمیرا ریاضی

تاریخ تولد: 1346

مدکر تحصیلی: فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما و تئاتر.

همسر علیرضا اسیوند (بازیگر)



...............................................

برای اولین بار با بازی در تله تئاترهای « خسیس دهکده روگافورد » و « انگشتر ژنرال ماسیاس » بود که به تلویزیون آمد و موفقیت خودش در زمینه نمایش را دوباره تکرار کرد. اوج هنرنمایی او بازی در مجموعه تلویزیونی « طلسم شدگان » است.

بازی اش در فیلمهای «‌ زیر پوست شهر » و « رنگ شب » از بهترین نقش آفرینی های کارنامه سینمایی اوست.




--------------------------------------------------------------------------------


دوستای گلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

نظر یادتون نره

اخبار....

نویسنده:مصطفی ذوقی پایدار::: چهارشنبه 85/3/10::: ساعت 6:19 عصر

نخل طلای ۲۰۰۶ به چه کسی می رسد؟

 

 

 

با نزدیک شدن به آخرین روزهای برگزاری جشنواره کن 2006، از میان 20 فیلم حاضر در بخش مسابقه فیلم‌های « بابل » و « بازگشت » بیشترین بخت را برای بردن نخل طلا دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم « بازگشت » اثر پدرو آلمودووار اسپانیایی یکه تاز این رقابت هاست. این اثر از حضور پنه لوپه کروز در نقش محوری سود می جوید و بازی این هنرپیشه اسپانیایی در « بازگشت » به گونه ای است که بی تردید نقطه عطفی در کارنامه هنری او به شمار می آید.

« بابل » دیگر فیلمی است که توانسته نظر موافق منتقدان را به سوی خود جلب کند. این اثر که دربر گیرنده سه داستان است، توسط الخاندرو گونزالس ایناریتو ساخته شده و رفته رفته خود را به خط پایانی مسابقه نزدیک می کند. گونزالس پیش از این فیلم تحسین شده « 21 گرم » را ساخته بود.

البته در این میان داوران جشنواره فیلم کن به انتخاب های نامتعارف و غیرقابل پیش بینی شهرت دارند و گهگاه جایزه برتر را به فیلمی اهدا می کنند که یک رقیب خارجی به شمارمی رود. امسال ریاست هیات داوران بر عهده وونگ کار وای فیلمساز هنگ کنگی است. این هیات دربرگیرنده هنرپیشگان زنی چون مونیکا بلوچی، هلنا بونهم کارتر و ژانگ زی یی است و از میان هنرپیشگان مرد نیز ساموئل ال جکسون و تیم روث در مورد فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره قضاوت می کنند. تندیس نخل طلا یکشنبه شب طی یک مراسم باشکوه به فیلم برگزیده اهداء می شود.

از دیگر فیلم هایی که از زمان آغاز جشنواره کن تا به حال با تحسین منتقدان مواجه شده اند می توان به « تمساح » نانی مورتی اشاره کرد که تصویری خشن از چهره سیاسی نخست وزیر سابق ایتالیا، سیلیو برلوسکونی، ارائه می دهد.

« شرایط جوی » از دیگر آثاری بود که با استقبال منتقدان مواجه شد. این اثر نگاهی موشکافانه به روابط انسانی دارد و توسط نوری بیلگه جیلان، فیلمساز ترک ساخته شده است. او علاوه بر کارگردانی به عنوان هنرپیشه نیز در این پروژه سینمایی به فعالیت پرداخته است.

فیلم های « روشنایی در شفق » به کارگردانی آکی کوریسماکی فیلمساز فنلاندی، « قصر تابستان » اثر یو لی کارگردان چینی و « رز جاده » به کارگردانی اندره ارنولد فیلمساز تازه کار بریتانیا از دیگر فیلم هایی بودند که در پنجاه و نهمین جشنواره فیلم کن مورد نوازش منتقدان قرار گرفتند.



!!قسمت سوم« مردان ایکس » رکورد فروش افتتاحیه سال را شکست !!

 

فیلم « مردان ایکس: آخرین مقاومت » در نخستین هفته اکران در آمریکای شمالی بالغ بر 107 میلیون دلار بلیت فروخت و چهارمین افتتاحیه بزرگ تاریخ سینما لقب گرفت.

 

::  هالی بری در نمایی از فیلم « مردان ایکس: آخرین مقاومت »  ::

به گزارش خبرگزاری مهر، ظاهرا « مردان ایکس » در سه روز نخست نمایش به راحتی فیلم « رمز داوینچی » را به جایگاه دوم جدول فروش سوق داد. این در حالی است که تنها یک هفته از نمایش 77 میلیون دلاری فیلم ران هاوارد می گذرد. نام فیلم « مردان ایکس » در تاریخ سینمای آمریکا و کانادا پس از « مرد عنکبوتی » قرار گرفته که در هفته افتتاحیه بالغ بر 115 میلیون دلار فروخت.

در این میان « انتقام سیث » که سال گذشته به نمایش درآمد به فروش 108 میلیون دلار دست یافت و نمایش انیمیشن « شرک 2 » در سال 2004 با فروش 108 میلیون دلاری مواجه شد. فیلم « مردان ایکس: آخرین مقاومت » در نخستین روز اکران در آمریکا در 3 هزار و 688 سالن به نمایش درآمد و بالغ بر 44 میلیون دلار بلیت فروخت.

این اثر که نام برت رتنر را در مقام کارگردان دارد، بر اساس مجموعه کتاب های مارول ساخته شد و شرح حال گروهی را روایت می کند که توانایی پرش دارند. نمایش این اثر با یادداشت های خوبی از سوی منتقدان همراه بود. نخستین اثر از مجموعه آثار « مردان ایکس » در سال 2000 به نمایش درآمد و 54 میلیون دلار بلیت فروخت. قسمت دوم این مجموعه تحت عنوان « اتحاد مردان ایکس » در سال 2003 اکران شد و با فروش 86 میلیون دلاری در گیشه همراه بود.

هیو جکمن در این اثر نقش قهرمانی از میشیگان را بازی می کند و یان مکلن نقش یک کاراکتر اهریمنی به نام مگنتو را بازی می کند. فیلم « مردان ایکس: آخرین مقاومت» نخستین بار در پنجاه و نهمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. با توجه به تعطیلات یادبود کشته شدگان جنگ در آمریکا، استودیوهای توزیع فیلم از اعلام فروش نهایی فیلم ها سرباز زده اند و رقم نهایی فروش در روزهای آتی اعلام می شود.

 

نظر یادت نره دوست گلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم



فیلم دوئل:

نویسنده:مصطفی ذوقی پایدار::: جمعه 85/2/22::: ساعت 5:2 عصر

irancinema.parsiblog.com

سلام دوستان من الان عکس های فیلم دوئل و موسیقی و بخش هایی از اون رو برای شما گذاشتم:



واین هم موسیقی متن فیلم:

 


 

Track 1

Track 2

Track 3


 
واین هم قسمتهایی از فیلم دوئل:
 
دانلود قسمت اول:

56K - 64K -128K - 256K

--------------------------

واین هم قسمت دوم: 

56K -128K - 256K

-------------------------------

نظر یادتو نره




[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com