سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 42152

  بازدید امروز : 10

  بازدید دیروز : 2

.::درگذشت (رسول ملاقلی پور) و .. .. .. - عشق به سینما

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

.::درگذشت (رسول ملاقلی پور) و .. .. .. - عشق به سینما
مصطفی ذوقی پایدار
عشق به سینما دارم و قصد دارم در آینده بازیگر و کارگردان سینما و آهنگساز سوم

 

لینک به لوگوی من

.::درگذشت (رسول ملاقلی پور) و .. .. .. - عشق به سینما

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

بایگانی

زمستان 1385
بهار 1385

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

اشتراک

 

 

با خاموش بودن بسیار ، وقار پدیدار شود و با دادن داد دوستان فراوان گردند و با بخشش بزرگى قدر آشکار گردد و با فروتنى نعمت تمام و پایدار ، و با تحمل رنجها سرورى به دست آید و به عدالت کردن دشمن از پا در آید . و با بردبارى برابر بى خرد ، یاران بسیار یابد . [نهج البلاغه]

.::درگذشت (رسول ملاقلی پور) و .. .. ..

نویسنده:مصطفی ذوقی پایدار::: شنبه 85/12/19::: ساعت 11:50 صبح
زمان تحویل سال نو

عید نوروز 

لحظه تحویل سال بوقت تهران، چهارشنبه 1 فروردین 1386، ساعت 03:37:26 بامداد

عید نوروز1386 

تا آغار سال نو خورشیدی 10 روز و 15 ساعت و 56 دقیقه و 04 ثانیه وقت باقیست.


.::به نام خدا::.

درگذشت (رسول ملاقلی پور)  

 

سلام دوستان. امروز میخوام وبلاگ رو با یه خبر بد آپ کنم و میدونم که هیچکدوم از شما از این خبر خوشتون نمیاد و ناراحت میشید و این خبر در گذشت روسول ملاقلی پور هست.

 

 

رسول ملاقلی پور یکی از کارگردانان خوب دفاع مقدس بودند.رسول ملاقلی پور فیلمهای(نینوا (1362) --بلمی به سوی ساحل (1364)--پرواز در شب (1365)--افق (1367) --مجنون (1369)--خسوف (1371)

پناهنده (1372)

تا آخرین نفس (نجات یافتگان) (1374)

سفر به چزابه (1374)

کمکم کن (1376)

هیوا (1377)

نسل سوخته (1378)

قارچ سمی (1380)

مزرعه پدری (1381)

میم مثل مادر (1385) که یکی از بهترین فیلمهای او بود ساخته بود.  رسول ملاقلی پور .. .. ..

 

با ساخت پرواز در شب (1365) جایزه بهترین فیلم را از جشنواره پنجم فیلم فجر بدست آورد. با افق قدرت کارگردانی خود را به رخ همگان کشید و با ساخت مجنون و خسوف همگام با شرایط روز حرکت کرد. اما با فیلم پناهنده نزد منتقدان به محبوبیت رسید و در سال 1374 یکی از بهترین فیلمهایش را ساخت:   سفر به چزابه

شکست  سفر به چزابه در اکران عمومی و توقیف نجات یافتگان،‌ ملاقلی پور را واداشت تا برای جبران ضرر، بدترین فیلم کارنامه اش را رقم بزند: کمکم کن. و برای اثبات توانایی هایش یک سال بعد هیوا را ساخت که در جشنواره هفدهم فیلم فجر جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را علاوه بر جوایز دیگر نصیب خود کرد.

اما در سال 1378 ملاقلی پور فیلم سه اپیزودی نسل سوخته را ساخت و خیلی چیزها را ثابت کرد. نسل سوخته شاهکار ملاقلی پور است.

قارچ سمی که در سال 1380 ساخته شد، تمام ضعفهای کمکم کن و تمام قوتهای نسل سوخته را یکجا با خود داشت. یک فیلم خوش ساخت با شخصیتها و نگاهی آشفته و روان پریش.

مزرعه پدری جدیدترین ساخته ملاقلی پور که در روز 20 آبان 1381 کلید خورد، به گفته خودش خداحافظی او از سینمای دفاع مقدس را به همراه خواهد داشت.

 

----------------------------------------

در گذشت رسول ملاقلی پور

رسول احدی آخرین همراه ملا قلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: ساعت 11 امروز قصد برگشت از شهرستان نوشهر به تهران را داشتیم که به طور ناگهانی وضعیت جسمی رسول ملا قلی پور نامناسب و وخیم شد.
احدی اظهار داشت: در حال جمع کردن اسباب سفر بودیم که این اتفاق ناگوار روی داد و به سرعت اورژانس را مطلع کردم و پزشکان پایگاه 115 شهرستان نوشهر به سرعت به محل حادثه آمدند و تلاش آنها به دلیل فوت رسول ملاقلی پور نا تمام ماند.
همسفر رسول ملا قلی پور تصریح کرد: وی برای جمع آوری برخی مستندات فیلم سینمایی عصر روز دهم در چند روز گذشته از کربلا به ایران آمده بود.
وی با بیان این‌که جنازه رسول ملاقلی پور در حال حاضر در سردخانه شهرستان نوشهر است خاطر نشان کرد : بعد از این اتفاق ناگوار مراتب را به منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینمایی اش اطلاع دادم.

 

 

ابوالقاسم قاسمی متخصص اورژانس 115 نوشهر در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: مقارن ساعت 20/12 ظهر امروز به اورژانس 115 نوشهر خبر سکته یک شهروند داده شد که با مراجعه به محل متوجه شدیم این شخص رسول ملاقلی پور کارگردان سینمای کشور است.
وی گفت: ملاقلی پور که برای نگارش فیلمنامه جدیدترین پروژه سینمایی خود به منزل یکی از دوستان خود در نوشهر آمده بود دچار عارضه سکته مغزی شده و پیش از حضور تیم پزشکی در گذشته بود.
این پزشک متخصص گفت: ملاقلی پور سابقه دو بار سکته را نیز در پرونده پزشکی خود داشت و هم اینک پیکر وی در ساختمان 125 شهرداری نوشهر قرار دارد تا پس از انجام تشریفات پزشکی به تهران منتقل شود.
رسول ملاقلی پور از کارگردانان متعهد سینمای پس از انقلاب بود که آخرین ساخته وی «میم مثل مادر» تا چندی پیش بر پرده سینماهای کشور بود.

او در آخرین گفتگوی خود در نشست ویژه آخرین اثرش در خبرگزاری فارس، گفت: وقتی کنار تماشاگران «میم مثل مادر» را در سینماها می‌بینم، به این نتیجه می‌رسم که احساسم برای ساخت این فیلم و ارتباط آن با مردم، اشتباه نبوده است.
او که معتقد بود مخاطب از اول تا آخر فیلم در سکوت می‌نشیند و با فیلم ارتباط برقرار می‌کند و به شدت از بیشتر صحنه‌های فیلم متاثر می‌شود، ادامه داد: همین برای من ارزشمند است، چون مخاطب تاثیری که مد نظرم بوده از فیلم گرفته است.
«ملاقلی‌پور» تاکید کرد: به هیچ وجه نمی خواستم با احساسات مخاطب بازی کند.اما موضوع این فیلم رنج های یک مادر است و همین رنج‌های مادر است که بر مخاطب تاثیر می‌گذارد.
وی گفت: اواسط فیلمبرداری، بخشی از مونتاژ فیلم هم همزمان انجام شده بود،آقای‌ محمدی - تهیه‌کننده فیلم- به من گفتند،باید فتیله را پایین بکشیم، چرا که ایشان معتقد بود ممکن است خیلی بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.
این کارگردان گفت:این مساله باعث شد فیلم تلطیف شود،وگرنه خیلی بیشتر از این روی مخاطب تاثیر می گذاشت.
رسول ملاقلی‌پور در ادامه این نشست درباره انتخاب علی شادمان برای ایفای نقش پسر بچه معلول فیلم گفته بود:خیلی اتفاقی علی را در ایلام دیدم و از همان زمانی که این پسر را دیدم مطمئن شدم که بازیگر نوجوان فیلم من همین پسر ایلامی است. علی پسر بسیار باهوشی بود و همین خیلی به من کمک کرد.او خیلی خوب از عهده چیزهایی که از او می‌خواستم برآمد و من هم بسیار راضی بودم.
«رسول ملاقلی‌پور» درباره انتخاب گلشیفته فراهانی برای ایفای نقش مادر در فیلم «میم مثل مادر» به خبرنگار فارس گفت: از زمان نگارش فیلمنامه به خانم فراهانی برای ایفای این نقش فکر می‌کردم.
وی افزود: اولین و آخرین انتخابم برای نقش سپیده، خانم فراهانی بود،آن هم در حالی که یک عده مدام به من می گفتند انتخاب خانم فرهانی برای این نقش به خاطر سن کم‌ شان،انتخاب درستی نیست.اما خانم فراهانی با توجه به توانایی‌های ذاتی که در عرصه بازیگری دارند به خوبی توانستند سه مقطع عمر یک مادر را در این فیلم به تصویر بکشند.البته من توانایی های ایشان را در فیلم‌های دیگر هم دیده بودم.
این کارگردان ادامه داد: پس ار دیدن فیلم «اشک سرما» مطمئن شدم ایشان از عهده ایفای نقش مادر به خوبی بر می‌آیند.فیلمبرداری هم که آغاز شد و چند روز گذشت خانم فراهانی آنقدر خوب ظاهر شد که من خیالم از بابت این انتخاب به کلی راحت شد.
وی با اشاره به بعضی از نقدهای نوشته شده درباره این فیلم گفته بود:متاسفانه برخی نقد نوشتن را با کوبیدن شخصیت یکی می‌دانند در حالی که این دو مقوله اصلا ربطی به هم ندارند.نمی‌دانم چرا بعضی وقت‌ها که من فیلم می‌سازم،عده‌ای حرف‌هایی را در مورد این فیلم‌ها بیان می‌کنند و چند سال بعد، با ساخت فیلم جدید من حرف‌های گذشته خود را فراموش می‌کنند.
وی ادامه داد: زمانی که سفر به چزابه یا هیوا را ساختم برخی از منتقدان به شدت این فیلم‌ها را کوبیدند اما حالا در کمال تعجب می‌بینم که در نقدهایشان از این فیلم‌ها تعریف و تمجید می‌کنند.من دلیل این رفتار را نمی‌فهمم.البته همیشه نقدهای سازنده را خوانده‌ام و شنیده‌ام و برای منتقدان سینمایی هم احترام زیادی قائل هستم.

----------------------------------------------------------

موسیقی تیتراژ پایانی فیلم " میم مثل مادر "

 

 

میم مثل مادر

 

موسیقی تیتراژ پایانی فیلم " میم مثل مادر "
یه آهنگ خیلی زیبا ، غمگین و ..... حتما دانلود کنید.
 

 

 

من این درگذشت رو به همه شما تسلیت میگم.



 

دوستان بعد از این خبر بد من باز هم تصاویری از یانگوم که طرفدار خیلی زیادی داشت رو میذارم تا شما استفاده کنید.

 

 

.::عکس ها و کاغذ دیواریهای یانگوم::.

در ضمن جک و مطالب جالب و خواندنی در این وبلاگ...

.::برای دیدن تصاویر با اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید::.

یانگوم       یانگوم       یانگوم

 

یانگوم       یانگوم       یانگوم     

 

یانگوم

 

          دوستان نظر یادتون نره




[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com